vineri, 16 mai 2014

Sibiul, capitala internațională a teatrului!


Cea de-a XXI-a ediţie a Festivalului Internaţional de Teatru de la Sibiu este pe cale să se desfăşoare în perioada 6 – 15 iunie, sub genericul „Unicitate în Diversitate”. UAU!
Acest festival mereu aduce noutățile din lumea teatrală pe primul loc iar asta nu îi poate decât bucura pe spectatori. Este adevărat că nu am putut urmări toate edițiile dar m-a bucurat să aud persoane care au reușit această performanță și să mă hrănesc cu emoțiile lor.
Viața uneori este ca la teatru... depinde unde suntem noi, pe scenă, în culise sau doar spectatori. Din păcate deseori doar locurile din scenă sunt pline... dar asta este în viață. În schimb, la festivaulul dela Sibiu, poți vedea mulți actori veniți din toată lumea pentru bucuria iubitorilor de acest gen.
Eu sunt foarte bucuros când în mica mea urbe, care apropo, este prima în care s-a născut un treatru ambulant, mai poposesc din când în când câte o echipă de harnici actori pentru a ne îmbucura inimile dornice de cultură.


Dar pentru spectatorii feroce, acum este momentul cel mai potrivit pentru a-și potoli poftele cu o felie mare de teatru de calitate.
Eu am auzit pentru întâia oară despre acest festival în rumă cu câțiva ani, iar de atunci, mă delectez cu ce mai prind pe la TV sau ce îmi mai spun cei apropiați ce au avut timp să participe la o astfel de lungă stagietură. Bravo lor!
Anul acesta FITS strânge artiști din peste 70 de tări. Pe lângă teatru, în cele 66 de locații în care se vor desfășura evenimentele vor fi amplasate și scene în aer liber unde se va putea audia muzică se vor putea urmări spetacole de circ, dans sau vizita expozițiile de pictură, fotografie, atelierele de muncă sau participa chiar la multe lansări de carte. În Piața Mare și pe străzile Sibiului vor fi organizate spectacole stradale cu participarea artiștilor așa că ar fi păcat să ratezi acest oraș în perioada 6-15 iunie. Fosta capitală a culturii europene nu se lasă mai prejos de celelalte!


Intră și pe paginile web: