sâmbătă, 23 august 2014

Program: Instalarea Preasfinţiei Sale Mihai ca Eparh al Eparhiei greco-catolice de Bucureşti



Pe data de 30 august 2014 se va celebra instalarea canonică a Preasfinţiei Sale Preasfinţitul Mihai ca primul Episcop Eparh al noii Eparhii greco-catolice „Sfântul Vasile cel Mare” de Bucureşti.

Cu acest prilej, vineri 29 august, la ora 16.00, va avea loc prezentarea cărţii Despre cer şi pământ: Papa Francisc în dialog cu Rabinul Abraham Skorka despre familie, credinţă şi rolul Bisericii în secolul XXI, la Librăria Cărtureşti (Str. Arthur Verona 13-15). La ora 18.00, în Catedrala "Sfântul Vasile cel Mare" (str. Polonă 50) se va celebra Slujba Vecerniei.

Sâmbătă 30 august, la orele 10.30, în catedrala „Sfântul Vasile cel Mare”, Preafericitul Părinte Cardinalul Lucian Mureşan, Arhiepiscopul Major al Bisericii Române Unite, Greco-Catolice, va prezida Sfânta şi Dumnezeiasca Liturghie în prezența Eminenţei Sale Cardinalul Leonardo Sandri, Prefectul Congregaţiei Bisericilor Orientale de la Roma.

La ora 18.00, tot în Catedrala "Sfântul Vasile cel Mare"  (str. Polonă 50) va avea loc lansarea volumelor: Catedrala. O istorie de har;  PS Claudiu Pop, Reîntoarcerea la vestea cea bună. Mici răsfrângeri ale unei mari lumini (Meditaţii la Evangheliile duminicilor, publicate pe site-ul e-communio.ro); Dimcev Alexis, "M-am căsătorit sufleteşte cu Biserica". Drumul unui martir: Vasile Aftenie (1899-1950). Biografie critică.

Conform Codului Canoanelor Bisericilor Orientale şi a Dreptului particular al Bisericii Române Unite, înscăunarea canonică a noului Episcop Eparhial se înfăptuieşte în cadrul Sfintei Liturghii. Cu această ocazie, noul Episcop Eparh va primi din mâna Arhiepiscopului Major al Bisericii Române Unite toiagul, mantia şi mandatul – prin citirea publică a scrisorii de prevedere canonică sub sigiliul Arhiepiscopiei Majore de la Blaj – de a păstori episcopia.

Sfânta Liturghie, în cadrul căreia va avea loc instalarea canonică a Preasfinţiei Sale Preasfinţitul Mihai ca Episcop Eparh al noii Eparhii, va fi transmisă în direct la TVR 2 şi pe internet (vicariatbucuresti.ro şie-communio.ro) începând cu orele 10.30.

Clerul şi credincioşii greco-catolici de pe teritoriul Eparhiei „Sfântul Vasile cel Mare” de Bucureşti, invită pe toţi oamenii de bunăvoinţă să participe la această mare bucurie, uniţi în rugăciune şi credinţă, spre mai mare mărirea lui Dumnezeu şi spre binele sufletesc al neamului românesc.


Sursa:www.vicariatbucuresti.ro

O tanara a dat anunt: "Vreau sa-mi gasesc un sot cu multi bani. Ce sfaturi imi dati?". Raspunsul genial primit de la un bancher a facut inconjurul lumii

O tanara a publicat un mesaj pe un forum de dating si le-a cerut barbatilor un sfat legat de cum isi poate gasi un sot cu foarte multi bani.

Fata a inceput prin a-si prezenta calitatile si a stabili standardele financiare pe care le cauta intr-un potential partener. "Domnisoara draguta", asa cum s-a semnat chiar ea, a vrut sa afle locurile in care merg bogatii si modul in care ar putea sa le atraga atentia pentru ca in final acestia sa o ceara de nevasta.
"O sa fiu sincera. Am aproape 25 de ani, sunt foarte frumoasa, stilata si am gusturi alese. Vreau sa ma casatoresc cu un barbat care castiga cel putin 500.000 de dolari pe an. Ati putea crede ca sunt lacoma, dar un venit de 1 milion de dolari anual te incadreaza doar in clasa mijlocie din New York.
Cel mai bogat barbat cu care am avut o relatie castiga doar 250.000 de dolari pe an. Nu cred ca cer mult. Este cineva pe acest forum care castiga peste 500.000? Sunteti cu totii insurati? Voiam sa va pun o intrebare: ce ar trebui sa fac sa ma marit cu un barbat atat de bogat?
Mai am cateva intrebari: 
a) In ce locuri ies in oras barbatii cu multi bani? 
b) Ce grupa de varsta ar trebui sa ma intereseze?
c) De ce majoritatea nevestelor de bogati nu arata foarte bine? Am cunoscut cateva fete care nici nu aratau bine, nici nu erau interesante si m-am intrebat cum au reusit sa puna mana pe un barbat cu bani.
d) Cum decide un barbat cu cine sa se insoare?"
Tanara a primit un raspuns chiar din partea CEO-ului bancii J.P Morgan, insa, cel mai probabil,  nu era ceea ce s-ar fi asteptat domnisoara sa auda:
"Draga domnisoara draguta,
Ti-am citit postarea cu mare interes si o sa-ti raspuns ca un investitor profesionist care castiga peste 500.000 de dolari anual. 
Din punctul de vedere al unui om de afaceri, ar fi o decizie proasta sa te iau de nevasta. Raspunsul e foarte simplu: tu oferi frumusete in schimbul banilor. Cu toate acestea, exista aici o mare problema: frumusetea ta e trecatoare, dar banii mei nu. Probabilitatea ca venitul meu sa creasca in timp este chiar foarte mare, insa tu nu te vei face mai frumoasa pe masura ce trec anii.
Economic vorbind, eu sunt un bun care se apreciaza, tu unul care se depreciaza, iar daca frumusetea este singurul tau atu, atunci valoarea ta peste 10 ani va fi aproape zero.
Oricine castiga atat de multi bani nu e prost. Poate o sa avem o relatie cu tine, dar nu ne-am insura niciodata cu o fata ca tine. Te sfatuiesc sa renunti la cautare sau, mai bine, sa gasesti o cale prin care sa castigi tu insati atat de multi bani. Asa nu ai mai fi nevoita sa gasesti un fraier cu bani. Sper ca ti-am fost de ajutor".

Prețul păcatului (AUDIO)


Meditație pentru Duminica a XI-a după Rusalii (a datornicului nemilostiv) Ev Mt 18,23-35
Duminica trecută, în evanghelia vindecării lunaticului, am văzut cum atotputernicia lui Dumnezeu, prin credință, este pusă în mâinile noastre: “totul este cu putință celui ce crede”. În evanghelia de astăzi contemplăm felul în care îndurarea lui Dumnezeu ne este încredințată. Rămâne la latitudinea noastră opțiunea de a intra sau a ieși dintr-o perspectivă a îndurării. Servul numit “viclean” sau “nemilostiv”, experimentează consecutiv dreptatea sau justiția, apoi îndurarea și din nou dreptatea. Este exclusiv opțiunea lui. Dumnezeu îi dăruiește îndurarea ca și regulă de viată, dar el o refuză. Stăpânul nu poate decât să constate alegerea lui și să i-o respecte, acționând în consecința.


Un lucru e de remarcat: cel iertat nu înțelege cu adevărat ce i se întâmplă. Însăși maniera de a răspunde în fața stăpânului o dovedește: “îngăduiește-mă și-ți voi plăti tot”. Suma pe care o datorează nu poate fi rambursată într-o viață de om. Deci este evident că a cere timp este total lipsit de sens. Servul nostru nu reușește să intre într-o logică de îndurare. Nu știe ce înseamnă a spune de exemplu: “Doamne, iartă-mă pentru ce am făcut”. Primind iertare, este foarte probabil convins că prin abilitățile lui a reușit să rezolve situația. O demonstrează atunci când se întâlnește cu cel care-i datorează 100 de dinari. Exegeții ne spun că ar reprezenta, această sumă, plata unui muncitor pe o lună de zile. Acesta într-adevăr, cu puțin timp acordat, ar reuși să-și plătească datoria. Dar, din păcate, nu are ocazia, fiindcă cel ce puțin mai devreme s-a învrednicit de îndurarea stăpânului nu pare dispus să aștepte...

Cât de mult ne privește și pe noi acest pasaj evanghelic! Avem impresia că putem, într-un fel sau altul, repară răul făcut. Și nu demonstrăm astfel nimic altceva decât că nu am priceput nici noi nimic din îndurarea lui Dumnezeu. Răul făcut de noi, păcatul este ceva imposibil de reparat. Putem să cerem timp, putem să ne punem toată buna voință la bătaie: degeaba! Prețul păcatului nostru îl vedem atunci când contemplăm crucea Mântuitorului. A fost nevoie ca Fiul lui Dumnezeu să se facă om și să se jertfească în locul nostru, să ia “datoriile” noastre asupra lui, pentru a “repara” cu adevărat răul pe care noi oamenii l-am făcut. Avem o urgentă nevoie să înțelegem că singura noastră șansă este iertarea și îndurarea lui Dumnezeu, iar nu capacitățile și abilitățile noastre de a ne “descurca”.

A avea o astfel de percepție, adică aceea că nu putem face absolut nimic pentru a răscumpăra greșelile noastre și că avem de aceea o radicală nevoie de iertare, înseamnă a ne deschide în fața îndurării lui Dumnezeu și implicit în fața îndurării față de ceilalți semeni ai noștri, aflați în aceeași situație cu noi.

Următoarea dată când vă vine să îl strângeți de gât pe aproapele vostru din pricina răului făcut, închideți ochii pentru câteva clipe și revedeți Golgota Mântuitorului: cuiele, cununa de spini, rănile și sângele ce se scurge dimpreună cu viața lui Isus, sunt prețul pentru cei 10 000 de talanți ai fiecăruia dintre noi... Reușim oare să primim o astfel de îndurare a lui Dumnezeu sau preferăm logica dreptății și a justiției, atât pentru aproapele nostru cât și pentru noi? 

PS Claudiu
Episcopul Curiei

Ev Mt 18,23-35

Asemănatu-s-a împărăţia cerurilor omului împărat care a voit să se socotească cu slugile sale. Şi, începând să se socotească cu ele, i s-a adus un datornic cu zece mii de talanţi. Dar neavând el cu ce să plătească, stăpânul său a poruncit să fie vândut el şi femeia şi copii şi pe toate câte le are, ca să se plătească. Deci, căzându-i în genunchi, sluga aceea i se închina, zicând: Doamne, îngăduieşte-mă şi-ţi voi plăti ţie tot. Iar stăpânul slugii aceleia, milostivindu-se de el, i-a dat drumul şi i-a iertat şi datoria. Dar, ieşind, sluga aceea a găsit pe unul dintre cei ce slujeau cu el şi care-i datora o sută de dinari. Şi punând mâna pe el, îl sugruma zicând: Plăteşte-mi ce eşti dator. Deci, căzând cel ce era slugă ca şi el, îl ruga zicând: Îngăduieşte-mă şi îţi voi plăti. Iar el nu voia, ci, mergând, l-a aruncat în închisoare, până ce va plăti datoria. Iar celelalte slugi, văzând deci cele petrecute, s-au întristat foarte şi, venind, au spus stăpânului toate cele întâmplate. Atunci, chemându-l stăpânul său îi zise: Slugă vicleană, toată datoria aceea ţi-am iertat-o, fiindcă m-ai rugat. Nu se cădea, oare, ca şi tu să ai milă de cel împreună slugă cu tine, precum şi eu am avut milă de tine? Şi mâniindu-se stăpânul lui, l-a dat pe mâna chinuitorilor, până ce-i va plăti toată datoria. Tot aşa şi Tatăl Meu cel ceresc vă va face vouă, dacă nu veţi ierta - fiecare fratelui său - din inimile voastre.

Preotul: Pescarul de oameni


Apostolii, înainte să fie aleşi şi chemaţi de Cristos, au fost simpli pescari. Cristos, chemându-i, i-a transformat în pescari de oameni.

Această transformare implică trei elemente fundamentale: o nouă identitate, o nouă misiune, un nou mod de a pescui.

- o nouă identitate, deoarece preotul este un Alter Christus – un alt Cristos;

- o nouă misiune, pentru că preotul trebuie să-L predice prin cuvânt şi faptă pe Cel cu care s-a identificat;

- un nou mod de a pescui. Dacă pescarul obişnuit ucide prada în mreje, scoţându-o din mediul ei natural, pescarul de oameni, adică preotul, pescuieşte „prada” tocmai pentru a-i da viaţă. O prinde şi o învăluie în mrejele vieţii pentru a o duce la viaţa cea adevărată, la viaţa cu şi în Cristos. Prin urmare este o pescuire înspre renaştere şi nu înspre stricăciune.

Pentru a putea beneficia de o pescuire abundentă este nevoie de dăruire şi responsabilitate, deoarece preotul ţine în mâini pe Cel ce este de necuprins şi îl împarte pe Cel ce niciodată nu se sfârşeşte. Acest aspect al responsabilităţii este foarte bine evidenţiat în ritualul de hirotonire al preotului, mai exact la cuminecare, când episcopul pune în palma preotului nou hirotonit Trupul lui Cristos spunând: „Primeşte acest Odor şi-L păstrează până la a doua venire a Domnului nostru Isus Cristos, când are să-L ceară de la tine” (Arhieraticon, Hirotonirea preotului); cu alte cuvinte, primeşte-l pe Cristos şi misiunea lui, iar la sfârşit vei da socoteală de felul în care ai chivernisit acest dar.

Prin urmare, este foarte importantă, benefică şi de mare ajutor rugăciunea credincioşilor pentru păstorul lor, pentru preoţi în general şi pentru episcopi pentru ca fiecare să poată să-şi ducă misiunea lui la bun sfârşit cu vrednicie.

Pr. Aurel Rus